OBWIESZCZENIE WOJEWODY LUBUSKIEGO
z dnia 14 lutego 2019 r.
w sprawie zmiany statutu Związku Międzygminnego „EKO PRZYSZŁOŚĆ”
• link do pobrania (PDF, 366 KB)
Na podstawie § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 grudnia 2015r. w sprawie rejestru związków międzygminnych oraz ogłaszania statutów związków i ich zmian (Dz. U. z 2015, poz. 2334) ogłasza się zmiany Statutu Związku Międzygminnego "EKO-PRZYSZŁOŚĆ" (Dz. Urz. Woj. Lubus. z 2012r., poz. 1454):
1. Dodaje się § 13a w brzmieniu:
„§ 13a. 1. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji jest organem kolegialnym i składa się z 3 (trzech) osób, które wybiera Zgromadzenie na kadencję Zgromadzenia spośród jego członków. Funkcji członka Komisji nie można łączyć z funkcją Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Zgromadzenia oraz z funkcją członka Zarządu. Spośród swoich członków Komisja na pierwszym posiedzeniu wybiera ze swego grona Przewodniczącego Komisji, Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza Komisji.
2. Posiedzenia Komisji w formie zwyczajnych zwołuje Przewodniczący Komisji, a w przypadku braku możliwości wykonywania przez niego obowiązków jeden z członków Komisji. Zwyczajne posiedzenia Komisji winny być zwoływane w miarę potrzeby. O zwołaniu posiedzenia członkowie winni być powiadomieni w drodze e-maila co najmniej na 7 dni przed posiedzeniem.
3. Przewodniczący Zgromadzenia nadaje bieg zarejestrowanej skardze, wnioskowi, petycji, którą otrzymał, kierując ją pod obrady na najbliższym posiedzeniu Komisji.
4. Komisja prowadząc postępowanie wyjaśniające w sprawie będącej przedmiotem skargi, wniosku, petycji:
1) analizuje dostępny materiał dowodowy;
2) może żądać dodatkowych dokumentów, informacji lub wyjaśnień w przedmiocie skargi, wniosku, petycji zarówno od strony skarżącej, wnoszącej wniosek, petycję jak i od strony, której dotyczy skarga, wniosek, petycja;
3) przygotowuje projekty uchwał dla Zgromadzenia Związku wraz z uzasadnieniem, przy petycji stanowisko Zgromadzenia Związku wraz z uzasadnieniem.
5. Z przeprowadzonego postępowania dowodowego Komisja sporządza protokół oraz wypracowuje stanowisko w sprawie zasadności skargi, wniosku, petycji.
6. Protokół posiedzenia komisji oraz wypracowane stanowisko (jeśli stanowi dokument odrębny od protokołu) podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.
7. Komisja podejmuje decyzje w sprawie skargi, wniosku, petycji w formie uchwał. Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej dwóch członków, pod warunkiem, że wszyscy członkowie komisji zostali prawidłowo zawiadomieni o jej posiedzeniu.
8. Przewodniczący Komisji przedkłada Przewodniczącemu Zgromadzenia protokół i stanowisko komisji, o których mowa w ust. 5-6 wraz z projektem uchwały Zgromadzenia Związku w sprawie rozpatrzenia i załatwienia skargi, wniosku, petycji.
9. Komisja składa raz do roku Zgromadzeniu sprawozdanie ze swej działalności.
10. Komisja współdziała z innymi komisjami w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji jej zadań.
11. Obsługę techniczną i organizacyjną Komisji zapewnia Biuro Związku”.
2. Dodaje się § 13b w brzmieniu:
„§ 13b. W Związku obowiązują następujące zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów organów i komisji Związku:
1) obywatelom udostępnia się dokumenty określone w ustawach.
2) dokumenty z zakresu działania Zgromadzenia i komisji udostępnia się w Biurze Związku w dniach pracy Biura Związku, w godzinach przyjmowania interesantów.
3) realizacja uprawnień określonych w pkt 1) i pkt 2) może się odbywać wyłącznie w Biurze Związku i w asyście pracownika Biura Związku.
4) Uprawnienia określone w pkt 1) i w pkt 2) nie znajdują zastosowania:
a) w przypadku wyłączenia jawności – na podstawie ustaw,
b) gdy informacja publiczna stanowi tajemnicę chronioną prawnie,
c) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego”.
3. § 15 ust. 4 otrzymuje następujące brzmienie:
„4. Zgromadzenia są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Związku oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty.”.
4. § 18 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie:
„1) Głosowanie na Zgromadzeniu jest jawne. Głosowania jawne odbywają się za pomocą urządzeń umożliwiających sporządzenie i utrwalenie imiennego wykazu głosowań członków Zgromadzenia. W przypadku przeszkód technicznych uniemożliwiających lub utrudniających ich użycie Przewodniczący Zgromadzenia zarządza głosowanie imienne, które odbywa się w ten sposób, że członkowie Zgromadzenia po wywołaniu z listy przez Przewodniczącego Zgromadzenia wypowiadają się za uchwałą, kandydaturą lub wnioskiem, przeciw uchwale, kandydaturze lub wnioskowi, czy o ile jest to możliwe wstrzymują się od głosu. Wynik głosowania zostaje utrwalony w liście głosowań załączonej do protokołu z odnotowaniem indywidualnych stanowisk głosujących, zawierającej imię i nazwisko głosujących.”.